Commercial/business controller

in Tielt

;

Voor elke stemming, voor elke trend... Grandeco is jouw partner als het gaat om de transformatie van dromen in muurdecoratie. Met het behang van Grandeco geef je jouw muren een zeer persoonlijke touch. Met zo'n 40 jaar in ervaring in de behangsector, heeft Grandeco een mooie geschiedenis achter de rug.

https://www.grandecogroup.com/nl

Commercial/business controller

Voor onze productiefirma Grandeco gelegen in Tielt zijn wij op heden op zoek naar een Commercial/business controller

Binnen deze rol rapporteer je aan de Finance manager.

 

Jobomschrijving

 

Als Commercial/Business Controller beheer en optimaliseer je alle rapportage omtrent de brutomarge, je zorgt voor nauwkeurige rapportages en helpt mee commerciële beslissingen te onderbouwen.

Je verantwoordelijkheden omvatten onder andere:

  • Voorbereiden en beheren van de maandelijkse rapportages omtrent sales/productie

·         Je bent eindverantwoordelijke van onze rapportage tool, je staat in voor het beheer, optimalisaties, automatisaties van de rapporten. Je bent dus het aanspreekpunt in de organisatie voor verkoopsrapportage (productie/sales)

·         Je staat in voor de kwaliteit van de data (klanten/leveranciers/artikelen/Bill of material, productiegegevens, ordertypes). Bijgevolg ben je ook back-up voor onze finance admin officer voor alles wat deze master data betreft EN voor het binnen trekken van de producties/versnijdingen

·         Je staat in nauw contact met de sales afdeling en Sales director/sales reps bij het maken van commerciële beslissingen

·         Je staat ook in nauw contact met de productie manager bij het opmaken en analyseren van KPI’s/rentabiliteitsanalyses.

  • Maandelijkse monitoring van de resultaten per product categorie, brand, business unit tov budget, alsook het uitvoeren van variantie analyses.

  • Je assisteert bij opstellen van het jaarlijkse salesbudget (tot op brutomarge) en drie jaarlijks businessplan.

  • Transferprijsberekeningen voor onze intercompany activiteiten

  • AD hoc:

    • Back-up taken van de finance admin officer

    • Meehelpen met lopende (optimalisatie) projecten (vb. activatie marketplace, new product categories.., new KPIs,)

Profiel

Profiel

  • Je hebt een masterdiploma in economie of een professionele bachelor in een financiële richting.

  • Je hebt reeds minimum ervaring in een soortgelijke functie (verkoop van goederen)

  • Je bent analytisch sterk, kritisch en resultaatgericht.

  • Je communiceert helder en kunt complexe financiële data vertalen naar concrete inzichten.

  • Je bent georganiseerd, proactief en houdt van een hands-on aanpak.

  • Je spreekt vloeiend Nederlands en hebt een goede kennis van Engels.

  • Je bent zeer vaardig met Excel, MS Office en Power BI

  • Je hebt ervaring met data in ERP packet.

Aanbod

Je wordt tewerkgesteld in een ambitieuze firma die pionier is binnen zijn domein. Jobzekerheid is gegarandeerd door de stevige financiële basis. Daarnaast zijn we trots op de hoge werknemersanciënniteit binnen de organisatie. Binnen deze centrale functie zal je mooie groeikansen krijgen om je verder te ontplooien binnen controlling.

De bedrijfscultuur valt te omschrijven als no-nonsens, open deur politiek en korte communicatielijnen. Je bent verantwoordelijk voor een afwisselend en uitdagend takenpakket.

Voor deze rol is een uiterst concurrentieel salaris beschikbaar aangevuld met een breed gamma aan extralegale voordelen: groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, gsm, …kers op de taart vormen de glijdende werktijden en 10 ADV-dagen.

Download bijlage(s)

Privacy beleid

Met inachtneming van de verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming), geef ik toestemming mijn persoonsgegevens te verwerken in het kader van de werving- en selectieprocedure. Ik geef toestemming om mijn persoonsgegevens tot 3 jaar te bewaren. Het doel van het bijhouden van deze gegevens is dat de personeelsdienst ten allen tijde op de hoogte is over de stand van zaken van verschillende sollicitatietrajecten. Deze gegevens worden enkel gebruikt binnen de personeelsdienst en zullen bij gehouden worden voor een maximumperiode van 3 jaar. Indien ik wens dat mijn gegevens vroeger worden geanonimiseerd, neem ik contact op met mijn contactpersoon binnen Grandeco. Ik geef geen toestemming om mijn persoonsgegevens langer te bewaren dan voor de verwezenlijking van de doeleinden waarvoor zij werden verkregen nodig is, of verder te bewerken. Ik verklaar dat de verstrekte informatie nauwkeurig is, en zo nodig is bijgewerkt naar de laatste stand van zaken. Bijgevoegde bestanden bevatten naar mijn weten geen computervirussen of malware. Ik geef geen toestemming om mijn persoonsgegevens te verwerken met het oog op direct marketing.

Wil je meer weten over het privacybeleid van Jobtoolz Klik hier

Interview annuleren

Weet u zeker dat u dit interview wil annuleren?

Interview herplannen

Ben je zeker dat je dit interview wil herplannen?